
Проєкт реконструкції автомагістралі Ring Zuid у місті Гронінген (Нідерланди) демонструє, наскільки важливі передові геопросторові технології для точного планування, безпечного виконання та сталого розвитку інфраструктури. Компанія Geomaat забезпечила геодезичну підтримку одного з наймасштабніших проєктів країни вартістю 927 мільйонів євро, реалізованого у 2019–2024 роках.
Мета реконструкції — покращити транспортний потік, зменшити затори й підвищити якість життя у місті та його передмісті.
Для цього:
Окрему увагу приділено безпеці: збудовано пішохідний та велосипедний тунель, що дозволяє уникати небезпечних перехресть. У результаті місто стало доступнішим, безпечнішим і комфортнішим як для водіїв, так і для мешканців.
Завдяки точному 3D-скануванню, цифровим моделям та новітнім геодезичним інструментам, фахівці працювали з високою точністю навіть у складних міських умовах, не ризикуючи власною безпекою.
Геодезисти та інженери стали ключовими учасниками всіх етапів реконструкції кільцевої дороги в Гронінгені — від планування до завершення. Їх гнучкість, технічна підготовка та проактивний підхід були вирішальними для якості, безпеки та ефективності проєкту.
🔹 Точність у тунелях — цифрова геометрія без помилок
Під час будівництва тунелів геодезисти створювали детальні 3D-моделі, що дозволяло інженерам точно визначати необхідну товщину бетонного шару перед заливкою. Це допомагало виправити попередні відхилення. Завдяки тахеометрам фахівці швидко та точно збирали сотні контрольних точок, необхідних для формування складної геометрії тунелів. Без такої точності неможливо було б дотриматись графіку та бюджету.
🔹 Інструменти під задачу — максимум ефективності в полі
Геодезисти завжди підбирали оптимальні інструменти під конкретні умови. Для загальних вимірювань застосовували GPS, у тунелях — тахеометри, а для швидкого збору великих обсягів даних — мобільний 3D-сканер Streetmapper. У складних умовах, де GPS був недоступний, у пригоді стали традиційні методи зйомки.
🔹 Моніторинг у реальному часі — гарантія безпеки
Окрім вимірювань, геодезисти контролювали важливі екологічні показники:
Завдяки цим даним у реальному часі будівельники могли вчасно реагувати на загрози: наприклад, при перших ознаках просідання одразу вживали заходів для запобігання пошкодженню будівель.
🔹 Robotplotter — безпечна розмітка без участі людини
Цей дистанційно керований робот дозволив наносити дорожню розмітку без потреби геодезистам перебувати біля проїжджої частини.
Він працює автономно по заданих траєкторіях, орієнтуючись за GPS або наземною системою позиціонування (TPS), і значно зменшує ризик для персоналу під час маркування ділянок дороги.
🔹 Streetmapper-IV — 3D-картографування у русі
Мобільна система Streetmapper-IV сканує до 2 млн точок за секунду з точністю до 5 мм, не зупиняючи дорожній рух.
Інтегрована система штучного інтелекту автоматично розпізнає інфраструктурні об’єкти — розмітку, ліхтарі, знаки тощо — і фільтрує рухомі об’єкти (авто, люди), залишаючи лише нерухомі елементи. У результаті формується точна та очищена 3D-модель місцевості.

Обидві технології значно скорочують час перебування на об'єкті, зменшують кількість повторних виїздів і забезпечують високу якість даних для подальшої аналітики. Найголовніше — вони дозволяють інженерам і геодезистам працювати точніше, швидше й безпечніше.
Проєкт реконструкції кільцевої дороги «Ring Zuid» у Нідерландах демонструє, наскільки важливо інтегрувати сучасні геодезичні технології у великі інфраструктурні проєкти. В умовах відбудови та модернізації української інфраструктури ці практики можуть бути особливо корисними. Вони підтверджують: інновації в геодезії — це не просто технологічний тренд, а необхідність для ефективного управління проєктами, особливо у складному міському чи прифронтовому середовищі.
Джерело: GIM International